Høringer Stortinget

Øktober er måneden for Statsbudsjettet og en anledning til å møte i aktuelle komitèer og gi våre innspill på det som ligger under deres ansvarsområde. Vi treffer mange av våre medlemmer der og vi får et godt innblikk i hva mange er opptatt av og de store linjene på mange områder. Videre sender vi inn skrifltlige innspill til komiteen før møtet om hva vi skal ta opp og om utfordringer for pårørende på deres felt.

For Statsbudsjettet 2023 så har vi gitt innspill til 6 komiteer og får møte til høring i fem av dem. Våre viktigste budskap i år er : plassere ansvar for pårørende, å sikre at foreslåtte endringer om tilskudd ikke minsker tilskudd til pårørendearbeid, å gjennomgå arbeids og velferdspermisjonsordninger, omsorgsstønadens grunnlag, unge pårørende , digitalisering , beredskap og likestilling.

• Helse og omsorgskomiteen – gjennomførte høringer 17 og 18.10.22
  • Arbeids og sosialkomiteen – gjennomførte høring 20.10.22
  • Kommunal og forvaltningskomiteen – høring 24. og 25.10.22
  • Justiskomiteen – høring 26. og 27.10.22