Fra ressurs – til rettigheter!

Mangler du noe å høre på i sommer? Lytt gjerne til våre episoder fra Pårørendepodden – for de som er med på en reise de ikke bestilte selv!

I den siste episoden tar vi for oss den nasjonale Pårørendeundersøkelsen og hva den viser. Det er et klart taktskifte – fra ressurs til rettigheter. Pårørende vil ha informasjon, kjenne sine rettigheter og muligheter, blir hørt og lyttet til, være med i planer rundt den som trenger hjelp og omsorg og få avlastning og støtte for sin egen del!

De tidligere episoden ligger der fra 2020 og frem til nå – og vil du vite mer om hva pårørende har for utfordringer, hva de ønsker seg, hva de opplever og hvordan de har det – da synes vi du skal ta og lytte! Alle de andre episodene finner du ved å klikke på denne setningen. Du kan søke opp Pårørendepodden o veralt der du vanligvis lytter eller laster ned!

Til høsten vil vi komme med nye og spennende episoder hvor vi samarbeider med våre medlemmer om tema som er aktuelle for dem!

I mellomtiden ønsker vi deg God lytting – og God sommer!