8 mars – en kamp for vanlige kvinnfolk!

Hvorfor er det nå på tide å stå opp for bedre rettigheter i arbeidslivet for den vanlige kvinne ? Hun som jobber i en helt vanlig jobb, har et vanlig liv og ikke tilhører det som politisk defineres som de høytlønte? Den 8 mars benytter vi anledningen til å hylle de vanlige kvinnene, som gjør en UVANLIG stor innsats og utfører store deler av pårørendeomsorgen. Nå er det DERES tur til å få bedre rettigheter i forbindelse med dette. Her er et utdrag fra bloggen:

Mor Norges døtre har fått mange rettigheter på plass for på alle måter å ha et så likt grunnlag som menn for å kunne ta sin plass på samfunnets ulike arenaer. Likevel viser tallene at dette fortsatt ikke skjer. Det er flest kvinner som topper sykefraværsstatistikker og som blir uføre. Det er fortsatt kvinner som jobber mest deltid og som på den måten vil bli fremtidens minstepensjonister.

• En medvirkende årsak kan være at kvinner gjør mesteparten av det «fjerde skiftet» i hjemmene, det vil si pårørendeomsorgen for, og hjelpen til, familiemedlemmer og andre som trenger bistand og støtte på grunn av ulike utfordringer.

Resten av blogginnlegget finner du her :

Nå er det vanlige kvinnfolks tur!