Personvernserklæring

Pårørendealliansen eier nettstedet parorendealliansen.no. Alt innhold som publiseres på våre nettsider tilhører oss. Republisering er ikke lov med mindre det er gitt skriftlig tillatelse til dette. Ved å bruke våre nettsider, samtykker du til behandling av personopplysninger i henhold til denne erklæring.

Hva er personvern?

Personvern er retten til å bestemme over personopplysninger om en selv. Med personopplysninger menes alle opplysninger og vurderinger som kan knyttes til deg som enkeltperson. Med behandling av personopplysninger mener man enhver bruk av personopplysninger, som for eksempel innsamling, registrering, sammenstilling, lagring og utlevering eller en kombinasjon av slike bruksmåter.

Behandling av personopplysninger

Pårørendealliansen v/ daglig leder er behandlingsansvarlig for vår behandling av personopplysninger. Pårørendealliansen behandler personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning og selger ikke dine personopplysninger til tredjeparter. Pårørendealliansen behandler ikke personopplysninger uten at det foreligger et lovlig behandlingsgrunnlag og ikke utover det som er nødvendig for å oppfylle et lovlig behandlingsformål. Våre underleverandører har kun tillatelse til å behandle personopplysninger på våre vegne i henhold til databehandleravtale og i henhold til våre krav om informasjonssikkerhet.

Opplysningene som blir samlet inn på våre nettsider vil kunne bli brukt til markedsføringstiltak som for eksempel invitasjon til seminarer, kurs, øvrige arrangementer, informasjon om våre tjenester samt annen direkte/indirekte markedsføring. Videre vil også innsamlede opplysninger kunne bli brukt til statistikk samt drift, vedlikehold og forbedring av våre nettsider.

Pårørendealliansen har ikke ansvar for innhold eller behandling av personopplysninger på eksterne nettsider.

Dine rettigheter

Du har rett til innsyn i egne personopplysninger som behandles om deg. Du har også en rett til å kreve at personopplysninger om deg blir rettet dersom disse viser seg å være uriktige eller ufullstendige. Videre har du også en rett til å bli glemt, hvilket betyr at du kan kreve at personopplysninger om deg blir slettet. Med mindre det foreligger et særskilt lovgrunnlag for fortsatt behandling av personopplysningene vil disse bli slettet. Det er frivillig å gi fra seg personopplysninger, og et samtykke til behandling av personopplysninger kan alltid trekkes tilbake.

Vennligst se kontaktinformasjon nedenfor om du ønsker å komme i kontakt med oss.

Hvis det ikke fungerer eller hvis du bruker en MAC, klikk på linken for den nettleseren du bruker:

Vi benytter oss av Google Analytics på våre nettsider.

Google Analytics er et webanalyseverktøy som samler inn data og utarbeider statistikk slik at vi kan forbedre og utvikle våre nettsider. Alle data som blir samlet inn via Google Analytics på våre nettsider blir anonymisert før disse lagres av Google. Dersom du ønsker å reservere deg mot Google Analytics, finner du informasjon om dette her.

Lovvalg og verneting
Eventuelle tvister skal behandles i henhold til norsk lov med Oslo tingrett som verneting.

Hotjar Norsk

Vi bruker Hotjar for å bedre forstå hva brukerene våre trenger, og for å forbedre brukeropplevelsen.

Hotjar hjelper oss å forstå brukernes behov for eksempel ved å samle informasjon om hvor mye tid som blir brukt på nettsiden, hvilke linker de trykker på, hva brukere likere og ikke liker.

Hotjar har forbud mot å selge noe av dataen samlet inn på våre vegne.

For mer informasjon, se siden ‘about Hotjar’ på Hotjar sin supportside. https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar